Valborg och 1:a maj

Det var länge sedan vi firade valborg med att gå och titta på en brasa, sist var när sonen var 3 år. Det har inte lockat direkt med tanke på att vädret har för vana att skita sig som på beställning när det börjar närma sig slutet på april. Så skedde även detta år och det var både kallt och blåsigt i tisdags kväll, så det var inget svårt beslut att även i år hoppa firandet och stanna hemma.
 
En fridag mitt i veckan hade jag dock sett fram emot och den 1:a maj sken solen med gudomlig värme och bådade gott för min dag i trädgården. Men nä... det blev inget med det för jag vaknade med sprängande huvudvärk och feber och det enda lag orkade åstadkomma i trädgården den dagen var att hänga upp och ta ner tvätt från linan. Surt som attan kan jag tala om.
 
Så nu laddar jag inför helgen och har planerat att klippa häckarna och rensa gångarna. Haha får nog ta före och efter bilder på gångarna. Den som är framför huset är av fin sjösten, men det syns inte längre för den är täckt med mossa ;)
 
Varje vår får jag för mig att just detta året ska jag få tummarna ur och göra fint i trädgården. Hittils har jag inte lyckats, men i år så jävlar ta mig ska det bli fint. Gubben fyller 40 i sommar och då vill jag ha det fint till kalaset. Det blir inget stort kalas, bara syskon och föräldrar, men vi blir ändå ganska många.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0