Dag tre

Idag är dag tre utan socker och det börjar kännas i kroppen. Är allmänt seg och har en molande huvudvärk som inte vill ge med sig. Men jag är så stolt över att jag klarar av det, att jag fortfarande dricker kaffe utan socker (håller tummar och tår att det i framtiden ska smaka gott) och i går kväll när resten av familjen åt fredagsgodis så tog jag bara ett par skivor ost. Fördelen med att äta LCHF är ju att jag faktiskt får äta mycket gott. Nu på morgonen åt jag ägghalvor med majonnäs och några skivor bacon. Det är inte illa det och min mage mår mycket bättre av att utesluta de flesta kolhydrater.
 
Idag ska jag börja städa ut julen. På något sätt är det mycket roligare att städa undan och samtidigt storstäda när julen är slut. När pyntet ska fram är det mest för att det ska bli fint som man plockar och fejar men nu i januari är det som att en urgammal instinkt kommer fram att vi ska städa inför våren. Just nu är det inga som helst problem att inbilla sig att våren är på väg med tanke på värmen ute och att knoppar börjar komma fram. Men andra år är det samma visa hela tiden. Vi städar ut julen, längtar efter våren och då kommer vargavintern ;) För det är ju ändå så att när julen har kommit och gått och vi har gått in på nästa år, då har ju halva vintern passerat och vi är på väg mot ljusare morgnar och hoppet om värme kommer igen.
 
Så snart kör jag igång, måste bara skriva min lista först så att jag kan bocka av sen och känna mig duktig och effektiv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0