Nyårslöfte

Mitt nyårslöfte detta året är att sluta med socker. Både vanligt socker och fusksocker. Hela december har varit sjukt jobbig med mitt sockersug. Allt godis och alla möjliga kakor och bullar har fått mig att frossa utan dess like och sen har jag ju mått som man förtjänar därefter. Så nu är det slut och mitt första delmål är att avgifta mig under januari och vara stenhård mot mig själv. För att bryta mönster och få bort suget. Det jobbigaste just nu är att inte ha socker i kaffet. Hur jag än försöker och försöker så smakar det blä ;) men det är bara att bita ihop och köra vidare.
 
Ett annat löfte jag måste ta tag i är träning. Jag gjorde slag i saken och köpte ett årskort till simhallen för mina friskvårdspengar och där finns även ett litet mysigt gym. Lagom många fina maskiner att träna på och vanligt folk, unga som gamla, som kämpar på där. Känner mig inte riktigt mogen för att gå på stora gym där alla är sjukt tränade och tittar snett på små tjockisar som kommer dit och ska vara i vägen.
 
En stor anledning till att jag måste göra dessa förändringa är mina knäoperationer. När jag väl har fyllt 40 så ska jag göra en vinkeloperation på båda knäna, ett i taget, som innebär att jag måste gå på kryckor i två månader utan att få sätta ner foten det minsta i marken. Så för att kroppen ska klara det måste jag vara aningens lite lättare i vikten :)  och mycket starkare i armar och överkropp. Så det är min morot och nu har jag 1,5 år på mig och behöver inte stressa.
 
För att citera en blogg jag läser:
"Jag tänker inte behandla mig själv som en soptunna och fylla den med skräp"
 
Ett ganska logiskt motto om man tänker efter.
 
God fortsättning och hoppas ni alla får ett helt fantastiskt 2014!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0